Klagomålshantering

I skollagens 4 kap 8 § står följande I skollagens 4 kap 8 § står följande "Huvudmannen ska ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildning."

Om du inte är nöjd med verksamheten eller anser att vi inte följer de lagar och förordningar som styr, har du möjlighet att framföra klagomål.

1.      Klagomål skall i första hand lämnas till och lösas av avdelningspersonal Om du som vårdnadshavare är missnöjd med hur verksamheten på förskolan bedrivs ska du i första hand vända dig till personalen på din avdelning för att framföra dina synpunkter. Personalen behandlar synpunkterna och meddelar dig muntligen, om åtgärd kommer att ske.

2.      Om inte klagomålet reds ut med avdelningspersonalen Om du inte blir nöjd med hur ärendet behandlats ska du vända dig till förskolans bitr. rektor via mail: skolgangen@skolgangen.se. Denne gör en ny genomgång av ärendet och gör en bedömning av hur ärendet har behandlats. Bitr. rektorn återkopplar skriftligen till berörd person om klagomålet är undertecknat.

3.      Om klagomålet inte reds ut av bitr. rektor kontakta Rektor och VD Lars Börjesson via mail: lars.borjesson@angdalaskolor.se. Denne gör ytterligare en ny genomgång av ärendet och gör en bedömning av hur ärendet har behandlats. Rektor återkopplar skriftligen till berörd person om klagomålet är undertecknat.  

4.      Om klagomålet inte reds ut av rektorn Om du anser att förskolan inte fullgör sitt uppdrag kan du kontakta Vellinge kommun som har ansvar för att kontrollera att fristående förskolor följer de lagar och förordningar som gäller.

 

Vellinge kommun når du på följande sätt:

 

Adress

 

Vellinge kommun

 

23581 Vellinge

 

Telefonnummer

 

040-425000

 

E-post

 

Vellinge.kommun@vellinge.se